Skycrew circus arts η πρώτη σχολή σύγχρονου τσίρκο στην Καλαμάτα τέχνες τσίρκου παραστατικές

Θεατρικός κλόουν (Clowning)

Οι άνθρωποι χρειάζονται το γέλιο και το γέλιο είναι πάντα μεταδοτικό. Μελέτες έχουν δείξει ότι το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο. Οι άνθρωποι πραγματικά ζουν περισσότερο εάν γελούν πολύ. Έτσι, η τέχνη του θεατρικού κλόουν (Clowning) είναι μια από τις καλύτερες συνταγές για ένα ακροατήριο που αναζητά το γέλιο.

 

Το Clowing είναι μια τέχνη που σχετίζεται στενά με την μίμηση και την παντομίμα. Η διαφορά περιλαμβάνει το κοστούμι του κλόουν, το μακιγιάζ και το στόχο – να προκαλέσει γέλιο στο ακροατήριο. Το Clowning απαιτεί από τον καλλιτέχνη να χρησιμοποιήσει πολλές δεξιότητες και ταλέντα για την παροχή ψυχαγωγίας. Ένας κλόουν προσφέρει το γέλιο στο ακροατήριο του με τα καμώματα του ή αστειεύεται εις βάρος άλλων κλόουν ή θεατών . Μπορεί να είναι ηθοποιός, αφηγητής, ζογκλέρ, χιουμορίστας, ακροβάτης, κουκλοπαίκτης, εγγαστρίμυθος, μάγος, ή όλα αυτά μαζί. Στην καρδιά του Clowning είναι η τέχνη της παντομίμας. Το Clowning απαιτεί επίσης τη χρήση προσωπικών πόρων, την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης, αποτελεσματικό συγχρονισμό και καλές τεχνικές κωμωδίας. Το Clowning απαιτεί δέσμευση, φυσικές δεξιότητες και ικανότητα δράσης. Ο κλόουν πρέπει να αντικατοπτρίζει τη ζωή – τόσο κωμωδία όσο και τραγωδία.

 

Η ιστορία καταγράφει το Clowning να ασκείται ήδη από την αρχαιοελληνική παρωδία και τη ρωμαϊκή σκηνή. Οι αυλικοί γελωτοποιοί, οι κλόουν του Μεσαίωνα, ήταν ταλαντούχοι ερμηνευτές. Πολλοί ήταν επιδέξιοι χορευτές, ακροβάτες και μουσικοί. Ο Σαίξπηρ έδωσε το σεβασμό του σε έναν κλόουν, όταν του παρείχε γραμμές για ένα έργο του. Οι κλόουν χρησιμοποιήθηκαν για την ανακούφιση της έντασης στις τραγωδίες. Στη Γαλλία και την Ιταλία, οι κλόουν ήταν μεγάλοι ακροβάτες και πολύχρωμες φιγούρες.

 

Σήμερα, οι κλόουν παίζουν σημαντικό ρόλο στο τσίρκο. Ο πρώτος αληθινός κλόουν τύπου “τσίρκου”, ο Joseph Grimaldi, δεν ήταν ποτέ σε τσίρκο. Ήταν ένας άνθρωπος του θεάτρου και μίμος. Πολλοί κλόουν που ακολούθησαν το στυλ του Grimaldi, αναφέρονται ως “joeys”. Άλλοι μεγάλοι δάσκαλοι του clowning είναι οι Emmett Kelly (διάσημος για το λυπημένο άστεγο  χαρακτήρα του), Oleg Popov (γνωστός και ως ο “Κλόουν της Λιακάδας”), Red Skelton, Charles Adrien Wettach και ο Lou Jacobs.

Οι κλόουν πρέπει να έχουν καλή αίσθηση του χιούμορ και σαφή κατανόηση για το πώς να επικοινωνούν, ενώ διασκεδάζουν ένα ακροατήριο. Η αγωνία, το πνεύμα, η ικανότητα έκπληξης και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με ένα ακροατήριο σχετίζονται με το χιούμορ του κλόουν.

 

Καθώς οι κλόουν ερμηνεύουν, δημιουργούν καταστάσεις ώστε να κάνουν το κοινό να σκέφτεται – να αναρωτιέται τι πρόκειται να συμβεί. Ο στόχος του κλόουν είναι να πείσει το κοινό ότι ολόκληρη η πράξη εκτελείται στην παρόρμηση της στιγμής. Αλλά μόνο μέσα από πολλές εβδομάδες πρόβας και προγραμματισμένης δράσης μπορεί ο κλόουν να εκτελέσει το έργο, παρουσιάζοντας μια “χαζή” και αστεία επίδειξη που κάνει το κοινό να σκεφτεί ότι η πράξη ήταν άνευ προσπάθειας. Η υπέρτατη ανταμοιβή για τον κλόουν είναι μια απόκριση απ’ το κοινό του, γεμάτη χαρά και ευχαρίστηση .

 

Ο κλόουν είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στην εκπαίδευση κάθε ηθοποιού, κουκλοπαίκτη, αλλά και οποιουδήποτε περφόρμερ. Ταυτόχρονα προσφέρει χαρά, ελευθερία, αυτογνωσία και πολλά ακόμα δώρα σε όλους όσοι επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τον αυθορμητισμό τους, την αθωότητα και το παιδί μέσα τους, ανεξάρτητα από προηγούμενη εμπειρία, ηλικία ή επάγγελμα. Ο μοναδικός και ιδιαίτερος κλόουν που κρύβεται μέσα στον καθένα μας αποκαλύπτεται, όταν αφήσουμε την ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας και ανοίξουμε την καρδιά μας. Όταν χωρίς σκέψη παραδοθούμε στο παιχνίδι με την ελαφρότητα και τη χαρά ενός παιδιού, για να προσφέρουμε ό,τι πιο φωτεινό και αγνό έχουμε μέσα μας: την καρδιά ενός κλόουν.